Satış Sonrası Hizmetler

Dinamik ve rekabetin yüksek olduğu bu sektörde en kısa sürede en kaliteli hizmeti almak istemez misiniz ? 


Temsa Satış Sonrası Hizmetler, tüm bakım ve onarım işlemlerinizde geniş ve yetkin servis ağı, kalifiye ekibi ile araçlarınıza en iyi hizmeti vermeyi garanti eder. İhtiyacınızı fazlasıyla karşılayan, kaliteli araçlarımız ve hizmetlerimizle en yüksek faydayı en düşük maliyet ile sizlere sunmaktan mutluluk duyuyoruz. 


Temsa Diyalog

Türkiye'de yolcu taşımacılığı 7 gün 24 saat süren, devamlı çalışan, canlı bir sektör...

TEMSA müşteri hizmetleri de öyle! TEMSA Diyalog, aracınızla ilgili merak ettiklerinizi, şikayetlerinizi, isteklerinizi, tüm paylaşımlarınızı dilediğiniz gün ve saatte dinlemeye hazır.







Temsa Garanti

TEMSA otobüs ve midibüslerinde sarf malzemeleri dışındaki bütün parçalar TEMSA garantisi kapsamındadır. Garanti kapsamında karşılaşabileceğiniz problemler TEMSA Yetkili Servisleri'nde, uzman servis personeli tarafından kısa sürede giderilir.Garanti süresi, aracın tüketiciye teslim tarihinden itibaren başlar ve araç modeline göre değişir.

 







Periyodik Bakım

Periyodik Bakım Aralıkları


Bütün araçlarda zaman ve kilometreye bağlı olarak bazı parçalar aşınır, yağların ömrü dolar ve işlevlerini yerine getiremez hale gelirler Bunların arıza belirtileri ortaya çıkmadan, düzenli aralıklarla yenilenmesine Periyodik Bakım denir. Periyodik Bakımlara özen göstererek bir aracın ömrünü azami derecede uzatmak ve sürüş özelliklerini daima en iyi durumda tutmak mümkündür.Günlük bakım, temizleme, yağlama, parça değiştirme, yakıt doldurma, yağ doldurma, antifriz, fren ve debriyaj hidrolik yağı, akü elektroliti, klima soğutucu gazı gibi periyodik bakım hizmetlerinin yapılması müşterinin sorumluluğundadır. Bakımı yapılmayan araç hiç beklenmedik zamanda arızalanarak, yolda kalabilir ya da hiç çalışmayabilir.

Periyodik Bakım Yaptırmanın Faydaları


Büyük zarara yol açabilecek küçük arızalar tespit edilir, zarara yol açmadan giderilir. Temizlenen filtreler ve yakıt artıklar sayesinde; motor sorunsuz çalışır, az yakar. Süspansiyon, lastik ve ön düzen ayarları tam yapılır, sürüş çok daha konforlu olur. Bakımlı bir araç, bakımsız araçtan daha çabuk ve daha yüksek fiyata alıcı bulur. Uzman kadro, zengin yedek parça stoğuyla 42 ilde 86 TEMSA servisinde öncelikli hizmet. TEMSA'nızın periyodik bakımlarını zamanında, TEMSA Yetkili Servisi'ne yaptırın; içiniz rahat, aracınız güvende olsun.



Tüm modeller için aracın müşteriye satışı sonrasında, 100-1.000 km arasında en yakın yetkili servise gidip "Teslimat Sonrası Kontrol" yaptırmalıdır.

Yedek Parça

TEMSA Yedek Parça Ekipleri, TEMSA araçlarının satış sonrası sürecinde parça yönetim ve 
destek faaliyetlerine odaklanmıştır. 


Yurtiçi ve Yurtdışı sahalarında koşan TEMSA araçlarına zamanında ve etkin hizmet vermek
üzere Yedek Parça ekipleri yapılandırılmıştır. 



Yedek Parça Yurtiçi Satış


85 Yetkili servisimiz ve 10 yetkili satıcımız ile Yurtiçi Satış sürecini yönetmektedir. 

Yurtiçi genelinde doğru satış için doğru fiyatlandırma hedefi ile; piyasa/raf parçaları, TEMSA tekil parçaları, Pazar odaklı, tedarikçi ve parça tipi odaklı karlılık çalışmalarını yürütmektedir. Yurtiçi Satış ekibimiz, Servis ile ilk iletişimi sağlar ve gerekli bilgilendirmeleri yapar.

• OTOSOFT üzerinden gelen siparişler TEMSA (SAP) sistemine satış ekibi tarafından aktarılır. 
• Özel siparişler için özel teklifler hazırlar. 
• Sahaya çıkan yeni araçlar için tavsiye stok listeleri hazırlar.
• Servis ve müşteri ziyaretleri düzenleyerek servislerimiz ile yakın temas halinde bulunur, dinamik saha yönetimi yaklaşımı ile hızlı iletişime geçip sahanın isteklerine anında cevap verir. 
• Siparişin tipine göre hızlı ve en uygun gönderi biçimini belirler. 
• Yedek Parça Katalog sistemi ile bayi ve servislere kolay erişim imkanı sağlar.
• Gönderiler sırasında gereken tüm dokümanları sağlar. (İrsaliye; fatura; ticari belgeler, vb.)
• Satış Sonrası Hizmetleri için parça bulundurma planlamasını yapar. (Garanti ve Modifikasyon Parçaları) 
• Parça Fiyatlandırma ve Alternatif Satış araştırmaları yapar. 
• Yeni ve mevcut bayi / servislere teknik destek verir ve problem çözmede yol gösterir. 
• Servis ve bayilere online sistemler kullanıcı desteği ve gerekirse eğitimleri vererek destek olurlar. 
• Bayi / Servislere stok azaltıcı kampanyalar hazırlar. 
• Bayi / Servis performansını takip eder ve raporlar. 

Rekabetçi fiyatlar yaratmak için farklı indirim oranları (rabat oranları) uygulanmaktadır. Daha çok rabat grubu ile daha fazla rekabet edilebilirlik sağlamaya çalışılmaktadır. 


Yedek Parça Yurtiçi Satış

Yurtiçi Satış Bölümümüz: Kamu İhalelerine Katılım sağlar. 

İş ortaklarımız ile Müşteri-Servis-TEMSA üçgeninin gücünü artıracak fark yaratan projeler yürütülmektedir. 

• Eşdeğer Parça Çalışmaları
• TEMSA Sarf Malzeme Stant Kurulumu
• İSG Ekipmanları Satışı


Pazarlama - Satış Destek


Servislerimizin mevsimsel tüketim ve ihtiyaçlarına göre oluşturulan Mevsimsel Kampanyalar düzenlenmektedir.

Aylık ve dönemsel olmak üzere; fırsat ürünleri kampanyaları oluşturulmaktadır.

Farklı ödeme seçenekleri ile yayınlanan kampanyalarımız farklı iletişim kanalları (e-posta, poster, SMS, vb.) yoluyla servis ve müşterilerimize duyurulmaktadır.

Temsa Yurtdışı Satış

2 Distributör, 1 Lojistik Merkez, 33 yetkili satıcımız ile Yurtdışı Satış organizasyonumuzda toplam 59 ülkeye ihracat yapmaktayız. 

Yurtdışı Satış ekibimiz, Bayi / Servis veya müşteri ile ilk kontağı sağlar, gerekli bilgilendirmeleri yapar. 

• POMS (http://online.temsa.com.tr veya e-partlist.temsa.com ) üzerinden gelen siparişler; teklif yolu ile müşteri onayını aldıktan sonra, TEMSA (SAP ) sistemine satış ekibi tarafından aktarılır. 
• Özel siparişler için özel teklifler hazırlar. 
• Sahaya çıkan yeni araçlar için tavsiye stok listeleri hazırlar. 
• Uluslar arası Satış Bölümü ile sürekli iletişim halinde olarak, odak pazarlar için servis stok planlaması yapar ve satış stratejileri geliştirir. 
• Servis ve müşteri ziyaretleri düzenleyerek servislerimiz ile yakın temas halinde bulunur, dinamik saha yönetimi yaklaşımı ile hızlı iletişime geçip sahanın isteklerine anında cevap verir.  
• Siparişin tipine göre hızlı ve en uygun gönderi biçimini belirler. 
• Yedek Parça Katalog sistemi ile bayi ve servislere kolay erişim imkanı sağlar. (E-partlist & E-doc)
• Gönderiler sırasında gereken tüm dokümanları sağlar. (İrsaliye, fatura, ihracat belgeleri, gümrük dokümanları, diğer ticari belgeler, vb.) 
• Satış Sonrası Hizmetleri için parça bulundurma planlamasını yapar. (Garanti ve Modifikasyon Parçaları) 
• Parça Fiyatlandırma ve Alternatif Satış araştırmaları yapar. 
• Yeni ve mevcut bayi / servislere teknik destek verir ve problem çözmede yol gösterir. 
• Servis ve bayilere online sistemler için kullanıcı desteği ve gerekirse eğitimleri vererek destek olur.





Stok Planlama

Yedek Parça Stok Planlama, sahadaki 188 farklı konfigürasyona sahip araçlarda bulunan 63.000
kalem malzemenin yedek parça satış analizlerini ve analiz sonuçlarına göre en uygun stokların alım planlamasını yapar. Yedek Parça Stok Planlama gelecek dönem planlamaları yapar. Farklı durum karakteristiklerine göre müşteri odaklı/pazar odaklı/mevsim odaklı/süreç odaklı çalışmalar yürütür.

• Mevsimlere göre yedek parça kullanım öngörüleri ve stok planlanması yaparak erken ve toplu tedarik avantajlarını kazandırır.
• Garanti ve SSH ile ortak yürüttüğü Km X Bakım gereksinimlerine göre bakım projeksiyonlarının belirlenmesi ve bakım paketi stok planlaması yapar.
• Kaza paketi stok planlaması çalışmalarını pazarlardaki araçlara göre değerlendirir ve sipariş tetikleme yöntemleri geliştirir.
• Aracı serviste yatıracak kritik parça planlanması yapar.
• Garantiden değişen parça planlaması yapar.
• TEMSA bayi / servis stoklarında tutulması gereken çekirdek liste parçalarını satış ekipleri ile çalışarak oluşturur.
• TEMSA AVUSTURYA, Avrupa’daki yedek parça lojistik merkezi operasyonu için stok planlama konularını yürütür.

 

Depo ve Sevkiyat


• Stok planlama ekibi yönetiminde ambar girişi yapılan malzemelerin sistem girişlerini yapar.
• En uygun şekilde raflara konulması ve satış ekipleri ile koordineli olarak oluşturulan sipariş teslimatların en uygun şekilde raflardan alınarak paketlenmesi işlerini yürütür.
• Paketlenen parçaların sevkiyat biçimleri bilgisi ile sevk aracına aktarımını ve sevke hazır hale getirilmesini sağlar.
• Ambar organizasyonu içerisinde; OT/VT Barkod Sisteminin yaygınlaştırılması ile verimli iş gücü yönetimi, paketleme hatalarını önlenmesi; stok doğruluğu, zamanında malzeme tedariğinde etkili olacaktır. 

Dokümantasyon

• Saha da olan ve sahaya çıkacak araçların Online Yedek Parça katalog hazırlama işlemlerini ve güncelleme süreçlerini yönetir.
• Müşterilerden gelen Teknik Talep formlarını ve teknik öneri formlarının değerlendirir.
• Araçların Elektrik diyagramlarının yayınlanmasını ve devamlı olarak güncel tutulmasını sağlar.
• Araçlar ile birlikte verilecek dokümanların; kitapların hazırlanması, istenen dillerde yayınlanması ve güncellenmesi işlerini yürütür. (Kullanıcı kitabı, Atölye kitabı vb)

E-partlist ve E-doc sistemlerini eski araçlar için devamlı güncel tutmak ve yeni araçlar ile aynı anda müşterilerin erişimine sunmakla sorumludur.
E-Partlist: “online.temsa.com”
E-doc : “ online.temsa.com “

Satın Alma - Tedarik

Yedek Parça içerisinde bulundurduğu Satınalma-Tedarik yapılanması ile öncelik planlamasını ve temin edilebilirlik metriklerini kendi bünyesinde yönetir ve yürütür.

Tedarikçi yönetim sistemine kayıtlı 60 ithal tedarikçi, 275 Yerli tedarikçi olmak üzere toplam 365 tedarikçi ile tedarik anlaşmalarını sağlar; en uygun temin şekillerini belirler.

•Müşteri siparişlerine ve stok planlama verilerine göre Satınalma Sipariş Yönetimini oluşturur.
•Temin edilen malzemelerin siparişlere göre tahsisatını organize eder.
•Tedarik sıkıntısı yaşanan parçalarda alternatif tedarik yöntemleri geliştirerek Satış kanallarına en hızlı çözümü sağlar.
•Satış ekipleri ile muadil parça çalışmalarını yürütür.
•Tedarik edilen parçalarda standartlaştırma çalışmaları altında kutulama; logo konumlandırmaları gibi çalışmaları yürüterek marka bilinirliğine katkı sağlar.




Temsa Akademi

Temsa Profesyonel Servis


Araçlarınıza güvenle ve en etkili şekilde bakım ve onarım hizmeti sağlamak amacıyla profesyonel yetkili servislerimizin yeni ürün ve teknolojiler hakkında gelişimleri bizim için çok önemlidir. Bölgedeki yetkili servisinizin bilgi ve donanımının hep en üst seviyede olmasını sağlamak amacıyla yoğun eğitim programlarımız yıl boyu devam etmektedir.


Temsa Güvenli Sürüş


Ticari araç üreticisi olarak Temsa için en öncelikli, önemli konu yolcuların araçlarımızda güvenli ve konforlu seyahat etmesini sağlamaktır. Rekabetin yoğun olduğu böyle bir dönemde yolcuların konforu ve güvenliğine ek olarak araç sahiplerimiz için çok önemli bir diğer nokta da ekonomik kullanımdır. Bu önceliklerimizi göz önüne alarak, şoförlerin araçlarımızdaki yeni teknolojileri tanımaları amacıyla TEMSA olarak şoförlere araç tanıma ile güvenli ve ekonomik sürüş eğitimleri vermekteyiz.

Eğitimler içeriği :
- Araç Tanıma,
- Araçtaki yeni teknolojiler,
- Periyodik bakım periyod ve içerikleri,

- Güvenli ve ekonomik sürüş.